luni, 12 martie 2012

Marturii de la SCOALA DE AIKIDO


A fost bine la demonstratia de AIKIDO. N-am facut eu nici un exercitiu, doar am observat atent, in liniste, dintr-un colt de sala, tot ce se intampla intr-o ora si jumatate de aikido pentru incepatori. Mi-am notat cate ceva, mi-am pus semne de intrebare, m-am mirat de cat de simplu si (aparent) usor de facut par miscarile pe care le “preda” Shihan Dan Ionescu – Presedintele FRA.
Aikidō  este o artă marțială japoneză. Aikidō înseamnă textual „calea armonizării energiei,” fiind artă marțială ce face parte din categoria „internă” a stilurilor de luptă. A fost fondat de maestrul japonez Morihei Ueshiba (1883-1969) și se bazează pe utilizarea forței adversarului prin aplicare de tehnici articulare și eschive realizate prin tai sabaki (pivotări în arc de cerc). În aikido se utilizează proiectări, luxări, strangulări și, în mică măsură, lovituri. Principiile de non-rezistență, utilizarea forței adversarului cât și emblema artei sugerează legături cu alte stiluri de arte martiale.

Si acum gata cu teoria, impresii de observator:
  • toata lumea se saluta cu toata lumea, la intrarea sau iesirea din sala, precum si (uneori) la inceperea fiecarui exercitiu.
  • inainte de exercitiile propriu-zise, se fac alte exercitii de incalzire
  • oricine poate participa la antrenamente, chiar daca sunt fete sau baieti. Vestiarele sunt insa separate :p
  • totul este foarte curat, pe salteaua de lupta nu se intra incaltat. Doar in echipament sport. Si ciorapi
  • aikido e un sport defensiv, in care inveti sa te aperi si sa eviti loviturile.
  • N-am inteles de ce atunci cand uke (atacatorul) cade la podea se loveste zgomotos cu o mana de saltea. Sau ce inseamna toate denumirile si sunetele alea ciudate din timpul antrenamentelor. O sa aflu si asta, in curand.
Pe langa intrebarile mele legate de aikido in special si de artele martiale in general, pot sa preiau si cateva din intrebarile voastre.
Asa ca, daca ai vreo curiozitate sau intrebare legata de aikido, arte martiale sau auto-aparare, acum e momentul sa intrebi aici la comentarii pe http://ilaikido.blogspot.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu